Office manager worden? Deze vier skills moét je hebben!

Office manager worden? Deze vier skills moét je hebben!

Vacatures voor office managers lopen over van de holle woorden die niets betekenen: je moet een teamplayer zijn, goed communiceren, stressbestendig zijn, … Dat wil allemaal helemaal niets zeggen zonder context. Daarom zetten wij graag even op een rijtje wat je écht moet kunnen als office manager.

Je bent niet op je mondje gevallen
Jij moet agenda’s op elkaar afstemmen, berichten doorgeven, ervoor zorgen dat iedereen zijn job in alle comfort kan uitoefenen … soms lijkt het alsof jij de spil bent van het bedrijf. In zo’n job is geen tijd voor onduidelijkheden. Jij wil nu een antwoord op je vragen. En als je dat niet telefonisch of per mail krijgt, vraag je het persoonlijk. Dit is geen job voor muurbloempjes!

Je bent discreet
Niemand die meer weet over collega’s in het bedrijf dan jij. Geen wonder dat het clichébeeld van de roddelende secretaresse nog altijd bestaat. Maar daar laat je je best niet aan vangen. Discrete office managers schoppen het het verst!

Je kan met de computer overweg
We hebben het niet over Word, Excel en Outlook – uiteraard ken je die. Je bent er zelfs een echte pro in.  Maar daarnaast kan je ook gewoon snel een nieuwe tool leren gebruiken.

Je bent een time-management-goeroe
Office managers hebben de volste mailbox van iedereen. En vragen van collega’s zijn altijd tegen gisteren. Maar bezwijken aan stress zit er bij jou niet in. Jouw systeem zit gewoon zo goed in elkaar dat collega’s het komen kopiëren (maar er nooit écht in slagen om het over te nemen).

Zin gekregen om te solliciteren op een van onze vacatures voor office manager?
Doe dat dan meteen >

Gerelateerde artikelen
Meest recente artikelen
AC